امام علی (علیه السلام): از بهترین نیکوکاری ها ، نیکی کردن به یتیمان است.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395
بازدید : 226
نویسنده : سیّد یونس موســـوی

جوان

حضرت علی اکبر فرزند امام حسین علیهما السلام در بین سال های 33 تا 35 ه از مادری به نام لیلا دختر ابی مرّه در شهر مدینه چشم به جهان گشود. وی در مکتب انسان ساز پدر شیوه های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان های مقدس آن را آموخت. او در روز عاشورا اولین نفر از بنی هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت سر کشید. روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام به روز جوان نامگذاری شده است.



:: موضوعات مرتبط: مناسبات , ,
:: برچسب‌ها: میلاد , حضرت علی اکبر علیه السلام , روز جوان , علی اکبر ,
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 364
نویسنده : سیّد یونس موســـوی

مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر(عج) گراش، به عنوان برترین مرکز نیکوکاری فارس در امر جذب کمک خیرین و یاری رسانی به خانوارهای بی بضاعت معرفی شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار مراکز نیکوکاری , ,
:: برچسب‌ها: کمیته امداد گراش , نیکوکاری , ولی عصر , گراش ,
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 180
نویسنده : سیّد یونس موســـوی

زكات در لغت([1]) و قرآن به معناي طهارت و پاكيزگي([2]) و رشد و نمو([3]) و احتمالا به معناي عمل صالح([4]) نيز آمده است و در اصطلاح فقهاء زكات حقّي است واجب، در مالي كه به حد نصاب رسيده باشد.

زكات از جمله ي ضروريات دين است و از عبادات مهم محسوب مي شود;([5]) به طوري كه قرآن در آياتي كه انسان را به نماز دعوت كرده، آن را با زكات مقرون ساخته است.

«فاقيموا الصلاة و آتوا الزكوة»;([6]) «پس نماز را بر پا داريد و زكات بدهيد». با اداي نماز و پرداخت زكات است كه برادري و اخوّت ديني حاصل مي شود.



:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانیم , ,
:: برچسب‌ها: زکات , طهارت , پاکیزگی , زکات چیست ,
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 213
نویسنده : سیّد یونس موســـوی

پاسخ اجمالی
«زکاة» در لغت، به دو معنا آمده است: یکى رشد و نموّ و دیگرى پاکى. کلمه «زکات» به سهمی اطلاق می‌شود که انسان مؤمن از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد، به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیرات و برکات را دارد، و موجب تزکیه و پاکى روح پرداخت کننده می‌شود.
معناى زکات به کار رفته در آیات کریمه قرآن گسترده است، در حالى‌که معناى خمس یک چیز بیشتر نیست. آیاتی که درباره زکات در قرآن کریم آمده است؛ همه مربوط به زکات واجب اصطلاحی فقهی نیست؛ بلکه زکات با معانی متفاوت و همراه با عناوین مختلف ذکر شده است؛ مانند زکات واجب، زکات به معنای انفاق و صدقه مستحبی، زکات به معناى پاکى. اگرچه اکثر آیات مربوط به زکات در مورد زکات مال - اعم از واجب یا مستحب- است. همچنین باید در نظر داشت که در صدر اسلام «زکات‏» در معناى لغوى (انفاق مال) به کار می‏رفته، نه در خصوص زکات‏ واجب‏.
اما باید دانست که هرکدام از این‌دو منبع اقتصادی و عبادی جامعه اسلامی، جایگاه ویژه خود را دارند و بر اساس مصلحت‌ها و منفعت‌هایی در مواردی واجب و در مواردی مستحب قرار داده شده‌اند.

 



:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانیم , ,
:: برچسب‌ها: آثار زکات , خمس , زکات ,
مرکز نیکوکاری ولیعصر(عج) واقع در دانشگاه آزاد سلامی واحد مرودشت شماره حساب بانک ملی ایران 0109851236009 ===================== شناسه شبا : .......................................................... IR59 0170 0000 0010 9851 2360 09 دانشگاه آزاد مرودشت مركز نيكوكارى ولى عصر ========================= *8877*5755#

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز نیکوکاری ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و آدرس nikookari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







RSS

Powered By
loxblog.Com